تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب : 74202
محققان موسسه تحقیقاتی نینگبو (Ningbo) چین الکترولیت هیبریدی را ساختند که می‎تواند محدوده ولتاژ باتری‎های لیتیم-یون را تا حد ۵ ولت افزایش دهد. این الکترولیت از یک الکترولیت مایع و نانوذارت سیلان (ST) و Al۲O۳ استفاده کرده و از هر دو مزایای الکترولیت جامد و مایع برخوردار است.
ساخت الکترولیت هیبریدی در باتری لیتیم-یون
به گزارش زیست آنلاین، از «صنعت و بازار» در مقاله‎ای که در مجله Power Source به چاپ رسید، گزارش شده که پایداری چرخه‎ای و سرعت‎پذیری باتری LiNi۰.‎۵Mn۱.‎۵O۴/Li توسط این الکترولیت هیبریدی بهبود یافته است. تست‎های ایمنی نشان دادند که باتری LiNi۰.‎۶Mn۰.‎۲Co۰.‎۲O۲/گرافیت همراه با الکترولیت هیبریدی ایمنی بسیار بیشتری از باتری‎های رایج حاوی الکترولیت مایع دارد.

 

Al۲O۳ به عنوان یک پرکننده رایج در الکترولیت‎های پلیمری استفاده می‎شود که پایداری الکتروشیمیایی و هدایت یونی نسبتاً بالایی دارد. از طرفی، به منظور غلبه بر مشکل تجمع ذرات و جدایی فازها، نانوذرات Al۲O۳-ST با ساختار شبه آلی کاربرد دارند.

 

برای ساخت این الکترولیت هیبریدی نسبت‎های ۵% و ۱۰% وزنی از Al۲O۳-ST با الکترولیت تجاری LiPF۶ ۱ مولار در حلال‎های EC:DMC (۳:۷)‎ مخلوط شده و با عناوین SSE-۵ و SSE-۱۰ نام‎گذاری گردیدند.

 

تست‎های الکتروشیمیایی نشان دادند که با استفاده از نانوذرات، کاهشی در بازده باتری ایجاد نمی‎شود و از طرفی ظرفیت دشارژ در جریان‎های بالا (۲C و ۵C) بدست آمده و طول عمر بیشتری نیز حاصل می‎گردد.

 

بهبود کارایی باتری از طریق این الکترولیت‎های هیبریدی ناشی از ۳ ویژگی اساسی است: اول، پایداری آندی الکترولیت هیبریدی محفوظ مانده و بنابراین از اکسیداسیون بیش از حد الکترولیت جلوگیری شده است. دوم، تعداد یون لیتیم بیشتری به دلیل برهم‎کنش آنیون‎ها و نانوذرات Al۲O۳-ST حاصل می‎گردد که انتقال یون لیتیم را تسریع می‎کند. سوم، حضور سیلان و آلومینا باعث کاهش اشتعال‎پذیری و وقوع اتصال کوتاه در باتری شده و در نتیجه ایمنی باتری را بهبود می‎دهد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdceww8f.jh8e7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما